زلزله شدید در هرمزگان

شب گذشته زلزله‌های پیاپی بندر خمیر هرمزگان و چند شهر اطراف را لرزاند. در این حادثه ۳۹ نفر زخمی شدند و پنج نفر جان باختند. عملیات آوار برداری تمام شده و هیچ‌کس زیر آوار نیست.

زلزله شدید در هرمزگان
کدخبر : 2559
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 زلزله‌های پی‌درپی ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری بامداد شنبه در بندر خمیر منجر به زخمی شدن ۳۹ نفر و جان باختن پنج نفر شد. دو نفر از زخمی‌های این حادثه  به‌بدلیل شکستگی و گرفتگی ریه با چرخ‌بال به بیمارستان شهید محمدی منتقل شدند.

ایسنا گزارش داد،‌ استاندار هرمزگان گفت: مصدومین زلزله اخیر هرمزگان به بیمارستان‌های بندرخمیر و بندرلنگه اعزام شدند. بیشترین خسارات در روستای سایه خوش با ۳۰۰ خانوار است که منازل قدیمی اکثر آنها تخریب شده است.

مهدی دوستی افزود: براساس گزارش‌های اعلامی برخی محورهای مواصلاتی در مسیر نیز نشست کرده است، اما تمامی راه‌های ارتباطی برقرار است. آواربرداری و عملیات خدمات‌رسانی در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام کرد: درپی وقوع زلزله ۶.۱ ریشتری و ده‌ها زلزله و پس‌لرزه بامداد امروز شنبه، به جز نهادهای خدماتی تمام اداره‌های استان تعطیل شد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت: برق ۵۲ روستای متاثر از زلزله بندر لنگه قطع شده بود. تاکنون برق ۲۷ روستا وصل شده و برق دیگر روستا‌ها هم به مرور وصل می‌شود.

به گفته ضیایی مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان هیچ گونه خسارتی به فرودگاه‌ها وارد نشده و فرودگاه‌های استان آماده همکاری با پرواز‌های امدادی است.

عباسی سخنگوی شرکت توزیع برق هرمزگان نیز گفت: برق ۲۵ تا ۳۰ روستای مناطق زلزله‌زده شهرستان بندرلنگه قطع است. ۵ پست از مدار خارج شده بود که تاکنون، ۴ پست به مدار برگشته و یک پست همچنان از مدار خارج است.

با تاکید استاندار هرمزگان علاوه بر استفاده از ظرفیت سالن‌های ورزشی برای اسکان اضطراری مردم زلزله‌زده، یک کمپ اسکان موقت نیز در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس برپا شد.

آزمون کنکور سراسری نیز مطابق برنامه‌ریزی قبلی برگزار خواهد شد.

صداوسیما گزارش داد، استاندار هرمزگان گفت: عملیات جستجو و نجات در مناطق زلزله‌زده بندرلنگه پایان یافته و هیچ‌کس زیر آوار نمانده است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان