کمبود آب در تهران جدی است | مصرف بی رویه آب توسط شهروندان

مصرف آب در تهران در حالی رقم ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر را پشت سرگذاشت که میزان بارندگی‌های آن نسبت به پارسال کاهش یافته است و ضرورت توجه به صرفه‌جویی در این شرایط جدی است.

کدخبر : 1983
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

میزان مصرف کنونی آب در تهران با توجه به در پیش بودن روزهای گرم تر سال بسیار نگران کننده به نظر می رسد.

محمد شهریاری مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: با ثبت بیش از ۱۸۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ماه ۱۴۰۰) تاکنون، ذخایر سدهای تامین کننده آب استان تهران به ۶۳۲ مبارندگییلیون متر مکعب رسید.

 خبر روز  اخبار بورس  قیمت دلار امروز

 تشدید نگرانی آبفای تهران از مصرف آب/ مصرف آب تهران از ۳.۵…

 کاهش مصرف انرژی الکتریکی در ماه‌های گرم سال اجباری شد

 موافق کوپن هستم / بازگشت به عقب بد نیست

محمد شهریاری افزود: با توجه به شرایط اقلیمی کشور و فصل گرمای پیش رو، رعایت الگوی بهینه مصرف در بخش‌های مختلف مصرف امری ضروری است و باید مورد توجه همه اقشار جامعه قرار گیرد.

در همین رابطه شرکت آب و فاضلاب استان تهران درباره افزایش شدید مصرف آب در پایتخت هشدار داد.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت تامین و تصفیه آبفای استان تهران گفت: در چند روز گذشته مصرف آب، روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار متر مکعب افزایش داشته به نحوی که میزان مصرف آب از حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب در روز یک شنبه ۱۵ خرداد، هم اکنون به حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب رسیده است.

 عبدالحسین مجدی زاده افزود: سال گذشته نیز در اوج گرما در ماه‌های تیر و مرداد، مصرف آب تهران به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب رسید که عدد فعلی در حال نزدیک شدن به آن عدد است.

وی گفت: اگر همشهریان تهرانی روزانه حدود ۱۰ درصد (حدود ۳۰۰ هزار متر مکعب) در مصرف آب صرفه جویی کنند به راحتی می‌توان فصل گرما را پشت سر گذاشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان