هنرمند سرشناس درگذشت

پائولا رگو، نقاش مشهور پیشگام اهل پرتغال درگذشت.

هنرمند سرشناس درگذشت
کدخبر : 1949
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

پائولا رگو، هنرمند تجسمی پیشگام و حامی حقوق زنان در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

این هنرمند پرتغالی که در نقاشی‌هایش کلیشه‌های جنسیتی را به چالش می‌کشید و سوء‌استفاده از قدرت را محکوم می‌کرد، پس از سپری کردن دوره‌ای بیماری،‌ روز چهارشنبه در لندن درگذشت.

این نقاش که اخیرا نمایشگاهی از آثارش را در «تیت بریتانیا»‌ برگزار کرده بود،‌ پس از برگزاری نمایشگاهی درکنار «گروه لندن»‌ و «دیوید هاکنی‌» در دهه ۶۰ میلادی به شهرت رسید. او در دوران فعالیت هنری‌اش بر خلق آثاری با محوریت حقوق زنان تمرکز داشت.

«رگو»‌ از چهارسالگی نقاشی کردن را آغاز کرد و در سن هشت سالگی به این نتیجه رسید که در آینده به یک هنرمند تبدیل خواهد شد.

این هنرمند تجسمی که بیشتر برای خلق نقاشی‌های اعتراضی آمیخته با مضامین افسانه‌های قومی و اجدادی شناخته می‌شود،‌ در نهایت به یکی از مشهورترین نقاشان و هنرمندان تجسمی زنده بریتانیا و جهان تبدیل شد.

گالری «خانه قصه‌ها: پائولا رگو»‌ که در شهر «کشکایش» واقع در پرتغال ساخته شده است یکی از چندین مکان فرهنگی است که به این هنرمند اختصاص یافته است.

با اعلام خبر درگذشت این هنرمند موجی از پیام‌های ادای احترام به این هنرمند منتشر شد. مارسلو ربلو دی سوسا، رئیس‌جمهور پرتغال روز چهارشنبه بیان کرد: «این یک اندوه ملی است... پائولا چندین دهه،‌ نه تنها در پرتغال و انگلستان، کشوری که در آن زندگی کرد و من او را در سال ۲۰۱۶ در کارگاهش ملاقات کردم، بلکه در سراسر جهان شناخته شده بود.»

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان