وزش شدید باران و رگبار بهاری

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا برای ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ، پیش‌بینی کرد.

وزش شدید باران و رگبار بهاری
کدخبر : 1403
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس گزارش ایسنا، ضیاییان افزود: سه شنبه و چهارشنبه (۳ و ۴ خرداد) در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد همراه با تگرگ است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، پنجشنبه (۵ خرداد) در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش باران و گاهی وزش باد رخ می‌دهد. جمعه (۶ خرداد) در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: از بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه شرایط برای شکل‌گیری توده گردوخاک بر روی عراق و انتقال آن به کشور مهیا است که از این رو در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و به تدریج مرکز، سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌های البرز گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود:از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه (۳ تا۵ خرداد) مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای خزر و خلیج فارس؛ امروز (۲ خرداد) تا اواخر هفته شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

پیش‌بینی هوای تهران در روزهای آینده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳ خرداد) غبارآلود و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و گردوخاک با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و طی ‌روز چهارشنبه (۴ خرداد) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و گاهی گردوخاک با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۲ و ۳ خرداد) اهواز با دمای ۴۶ و۳۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با دمای ۵ و ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور است.

همچنین ایلنا گزارش داد، تمامی پروازهای فرودگاه‌های بغداد و نجف به دلیل بدی آب و هوا تا اطلاع ثانوی متوقف شد. پروازهای ورودی و خروجی این دو فرودگاه پس از عادی شدن وضعیت آب و هوا به حالت عادی بازمی‌گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان