قطع واتساپ در این گوشی ها

ایجاد بستر مناسب در واتس‌اپ برای کسب و کارها به منظور ارتباط با مشتری و دریافت هزینه از آنها به این منظور، اولین اقدام کمپانی متا در راستای کسب درآمد از این پیام‌رسان است. همچنین پشتیبانی واتس‌اپ از نسخه‌های قدیمی iOS به زودی متوقف می‌شود.

قطع واتساپ در این گوشی ها
کدخبر : 1375
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 هشت سال پیش بود که کمپانی فیس‌بوک (متای کنونی) تصمیم گرفت یکی از بزرگترین سیستم‌های پیام‌رسانی دنیا یعنی واتس‌اپ را بخرد. اکنون متا تصمیم دارد از این پیام‌رسان کسب درآمد کند و به نظر می‌رسد این پلتفرم نیز وارد جمع تبلیغ‌کنندگان شود. روز پنج‌شنبه این کمپانی اعلام کرد که سرویس تبلیغات و خدمات تجاری را به واتس‌اپ اضافه می‌کند تا صاحبان کسب‌و‌کار از آن برای گسترش تجارت خود استفاده کنند.

به نقل از نیویورک‌تایمز، این بزرگترین اقدام واتس‌اپ برای کسب درآمد از این سرویس‌هاست. این برنامه بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد. این طرح جدید به صاحبان کسب و کار اجازه می‌دهد به رابط برنامه‌نویسی ابری واتس‌اپ دسترسی داشته باشند. این روش به آنها کمک می‌کند یک صفحه کار اختصاصی در قسمت بالای این اپلیکیشن بسازند. این روش به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند با مشتریان خود گفتگو و آسان‌تر به آنها خدمات ارائه کنند.

این کمپانی قصد دارد تا از صاحبان کسب‌وکار بر اساس تعداد مکالمات آنها با مشتریان در روز و براساس محل زندگی، از کمتر از یک سنت تا بیش از ۱۰ سنت به ازای هر مکالمه هزینه دریافت کند (هر سنت معادل ۳۰۰ تومان). همچنین قصد دارد برای کسب‌و‌کارهای کوچک یک بخش ارتباطی رایگان با خدمات محدود ارائه کند.

واتس‌اپ برای زاکربرگ به صرفه نبود؟

خرید واتس‌اپ به قیمت ۲۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ گران‌ترین خرید کمپانی زاکربرگ برای متا بود. این در حالی است که این اپ در تمام این سال‌ها رایگان بود و کنترل و پشتیبانی آن میلیون‌ها دلار برای این کمپانی هزینه داشت. اکنون مارک زاکربرگ، مدیر عامل ابن غول تکنولوژی، می‌خواهد از واتس‌اپ هم پول دربیاورد. از طرفی با تغییرات اپل در سیستم عامل آیفون، خروج ده‌ها میلیون کاربر روسی از پلتفرم‌های متا و جنگ اوکراین، درآمدهای این کمپانی را به خطر انداخته است.

قبلا هم واتس‌اپ تصمیم گرفته بود از هر کاربر سالانه یک دلار هزینه برای استفاده برنامه بگیرد اما مدیران فیس‌بوک این ایده را مقرون به صرفه نمی‌دانستند و معتقد بودند اجرای آن سخت است. پیش از این هم بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی از این پیام‌رسان برای ارتباط با مشتریان خود استفاده می‌کردند. اما به گفته واتس‌اپ، از آنجا که این پلتفرم برای استفاده تجاری طراحی نشده بود نمی‌توانست به طور کامل پاسخگوی نیاز مشتری و فروشنده باشد.

قطع پشتیبانی واتس‌اپ از نسخه‌های قدیمی iOS

در خبر جدیدی از صفحه رسمی واتس‌اپ، این پلتفرم اعلام کرد که قصد دارد پشتیبانی خود را از سیستم عامل‌های قدیمی یعنی iOS 10 و iOS 11 و در گوشی‌های آیفون ۵ و ۵c متوقف کند. واتس‌اپ از چند ماه آینده در این سیستم عامل‌ها و گوشی‌ها اجرا نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان