کد مطلب: 29843

قتل وحشتناک | قتل داریوش مهرجویی

فوری: جدیدترین عکس قاتل داریوش مهرجویی و آلت قتاله | اعترافات جدید قاتل مهرجویی + فیلم هولناک از جسد

باغبان سابق مهرجویی که طراح اصلی نقشه قتل او و همسرش است، ادعا می‌کند به‌دلیل کینه‌ای که از این خانواده به دل گرفته بود و ۳۰ میلیون تومان طلبی که از آنها داشت، دست به این جنایت زده است.

فوری: جدیدترین عکس قاتل داریوش مهرجویی و آلت قتاله | اعترافات جدید قاتل مهرجویی + فیلم هولناک از جسد

داریوش مهرجویی کارگران فیلم سنتوری بود. داریوش مهرجویی در 24 مهرماه به قتل رسید. داریوش مهرجویی و همسرش صاحب یک دختر هستند. داریوش مهرجویی در کرج به قتل رسید. در ادامه عکس های مراسم خاکسپاری داریوش مهرجویی را مشاهده میکنید.

در شب هفتم داریوش مهرجویی و همسرش چه گذشت؟

ایسنا/ یک هفته پس از قتل فجیع داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر جمعی از هنرمندان و سینمادوستان به یاد این دو هنرمند در خانه سینما گردهم آمدند و با روشن کردن شمع یاد آنها را گرامی داشتند.

عصر شنبه ۲۹ مهرماه محفل‌ کوچکی‌ در حیاط خانه سینما واقع در خیابان وصال به همت کانون کارگردانان برپا شد که سینماگرانی همچون بهمن فرمان‌آرا، نیما جاویدی، منیژه حکمت ، فریدون جیرانی، علیرضا شجاع نوری، مازیار میری، ابراهیم ایرج زاد، محمد اطبایی، حبیب دهقان نسب، سیف‌الله صمدیان، فائزه عزیزخانی، بهرام بدخشانی، محسن امیریوسفی, دانش اقباشاوی، امیرحسین قاسمی و.... در آن حضور داشتند. 

داریوش مهرجویی

در این محفل صمیمانه مهدی مرتضایی قطعاتی از موسیقی فیلم «سنتوری» را به طور زنده با سنتور نواخت.

در بخشی از این مراسم یادبود که همزمان با هفتمین شب درگذشت این دو هنرمند برگزار می‌شد، ثمین مسگران، خواهرزاده مهرجویی متنی را از طرف بچه‌های خانواده که خارج از کشور هستند، از جمله دو فرزند بزرگتر داریوش مهرجویی خواند که در بخشی از آن نوشته شده بود: کودکی ما در آغوش خانواده‌ای گرم و صمیمی گذشت که رهبر ارکستر آن دایی داریوش بود و ما این شانس را داشتیم‌ که در این خانواده با سینما، این جادوی سحرانگیز آشنا شویم. 

داریوش مهرجویی

 در این دلنوشته اشاره شده بود که داریوش مهرجویی برای بچه‌های خانواده همچون یک کیمیاگر زبردست بود.

جلسه بازپرسی متهمان پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش

خواهر زاده مهرجویی همچین با یادی از وحیده محمدی‌فر خطاب به مونا که فرزند کوچکتر خانواده است ،گفت: ما از تک تک نقاط جهان دست‌های خود را به هم می دهیم تا تو را در آغوش بگیریم. 

در بخشی دیگر ابوالحسن داودی، کارگردان سینما در سخنانی کوتاه با ابراز تأسف از واقعه پیش آمده، بیان کرد: نمی‌دانم درباره کسی که قبل از انقلاب و از سال‌های دوری که سینما برای ما جنبه اساطیری و روحانی داشت، مثل یک بت در سینما بود، چه باید گفت. 

او در ادامه‌ از فعالیتش در دهه ۷۰ و همکاری با حسن حسن‌دوست که هم‌زمان با داریوش مهرجویی نیز کار می‌کرد سخن گفت و افزود: هماهنگی برای زمان حضور در استودیو این موقعیت را برای من پیش آورد که با داریوش مهرجویی هم صبحت شوم و من از هیچ کس به اندازه او نیاموختم. من ابعاد و فوت و فن سینما را از داریوش مهرجویی آموختم.

‌او خود را بدون ادا، پشت نماهایش در فیلم‌ها پنهان می‌کرد تا مخاطبش فقط فیلم را بییند و این مهمترین چیزی بود که از او یاد گرفتم.

 داودی همچین بیان کرد: من نمی‌توانم با اطمینان بگویم که پشت این قتل، اندیشه‌ای وجود داشته یا خیر! ولی اگر اندیشه‌ای وجود داشته، هر گاه اراده‌ای علیه سینما به وجود آمده، اتحاد و همدلی در سینما بیشتر شده و این داستان فقط اتحاد اهالی سینما را باعث می‌شود. به عنوان کسی که الان با توجه به شرایط موجود از فیلمسازی دور شده، میگویم که ما الان بیش ازهر چیز به شفافیت احتیاج داریم؛ به اندازه‌ای که شایسته مهرجویی و همسر و همکار فرهیخته‌اش بود.

داریوش مهرجویی

بهرام بدخشانی، فیلمبردار سینما، هم که سه فیلم از جمله بمانی را با داریوش مهرجویی کار کرده بود، گفت: ‌برای فیلم بمانی خود آقای مهرجویی تماس گرفتند و من باور نمی‌کردم یک استاد بزرگ به شاگرد زنگ‌زده باشد.‌ حتی گفتم با من شوخی نکنید ! اما آقای مهرجویی چیزهایی را گفت که مطمئن شدم خود اوست و بعد  برای صحبت درباره سناریو قرار گذاشتیم.

او یاد آور شد : البته برای فیلم میهمان مامان هم زنگ‌ زدند و من چون سر فیلم دوئل پایم شکسته بود و بیمارستان بودم، نتوانستم بروم تا فیلم آخر، لامینور. روز آخر پروژه، پلان آخر فیلم را هم در باغ فردوس فیلمبرداری می‌کردیم و همه گریه میکردند و من می‌دانستم که کار بعدی چه سختی‌هایی دارد. 

بهرام بدخشانی در پایان گفت: آقای مهرجویی از کات خوشش نمی‌آمد و سر فیلمبرداری می‌گفت «بس»، چون معتقد بود کات یعنی تمام ولی بس، ادامه دارد.‌ به هر حال کار ما سینماست و نمایش. آقای مهرجویی با تراژدی رفت و نامش در تاریخ ثبت شد.

داریوش مهرجویی/ باغبان ویلا اعتراف کرد

قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی فر به خاطر ۳۰ میلیون تومان بود؟

باغبان سابق مهرجویی که طراح اصلی نقشه قتل او و همسرش است، ادعا می‌کند به‌دلیل کینه‌ای که از این خانواده به دل گرفته بود و ۳۰ میلیون تومان طلبی که از آنها داشت، دست به این جنایت زده است.

شامگاه شنبه هفته گذشته، اجساد داریوش مهرجویی و همسرش درحالی‌که به طرز هولناکی با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بودند، توسط دختر ۱۷ساله‌شان مونا در ویلایشان در شهرک زیبادشت مرکزی در کرج پیدا و از همان زمان تحقیقات تخصصی، گسترده و پیچیده کارآگاهان پلیس استان البرز برای کشف راز جنایت، آغاز شد.

پلیس مطمئن شده بود که قاتلان با مهرجویی و همسرش آشنا بوده‌اند، از سوی دیگر کینه و قساوتی که در نحوه قتل قربانیان وجود داشت، نشان می‌داد که انگیزه قاتلان احتمالا انتقام‌جویی بوده است. همچنین با توجه به اینکه پلیس شک نداشت قاتلان آشنا هستند، فرضیه اختلاف مالی هم درنظر گرفته شد. از همان ابتدا شناسایی افرادی که با قربانیان اختلاف داشتند، آغاز و مشخص شد که حدود ۲هفته پیش از جنایت، مهرجویی و همسرش از سوی فردی که چاقو در دست داشته تهدید شده و این مسئله را در شبکه‌های اجتماعی نیز عنوان کرده بودند.

دایوش مهرجویی/ باغبان سابق و سرقت جاروبرقی

بررسی‌های شبانه‌روزی پلیس برای شناسایی مظنونان، آنها را ۲۴ساعت پس از جنایت به مردی جوان رساند که چند سال قبل باغبان ویلای مهرجویی بود و برای آنها کار می‌کرد. تحقیقات نشان می‌داد که این مرد به‌دلیل سرقت از خانه مهرجویی از کارش اخراج شده بود و از همان زمان با این خانواده اختلاف داشت. مأموران سراغ پرونده باغبان رفتند و متوجه شدند که او چند سال پیش اقدام به سرقت یک جاروبرقی از خانه مهرجویی کرده بود. پس از آن و با شکایت این خانواده، باغبان دستگیر شد، اما ادعا کرد که جاروبرقی را به فرد دیگری فروخته است. باغبان جوان به اتهام سرقت روانه زندان شد و مدتی در حبس بود تا اینکه آزاد شد، اما پس از آزادی مدعی بود که در مدتی که برای خانواده مهرجویی کار می‌کرده، ۳۰میلیون تومان از آنها طلب دارد؛ ادعایی که مهرجویی و همسرش آن را قبول نداشتند و از همان زمان میان آنها بر سر این مبلغ اختلاف بود.

داریوش مهرجویی/ فرار مظنون

نخستین مظنون پرونده شناسایی شده بود و مأموران برای دستگیری او وارد عمل شدند. باغبان سابق متاهل و دارای فرزند بود و در منطقه فرخ‌آباد زندگی می‌کرد، اما وقتی مأموران راهی محل زندگی‌اش شدند، از وی خبری نبود. این مرد به اطرافیانش گفته بود که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارد و راهی شهرهای مرزی شده، اما تحقیقات تخصصی پلیس نشان می‌داد که وی دروغ می‌گوید و در حوالی زیبادشت مشاهده شده است. درحالی‌که ظن پلیس نسبت به این مرد بیشتر شده بود، تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه او ادامه یافت و مأموران به اطلاعاتی دست پیدا کردند که نشان می‌داد مظنون فراری نزد یکی از دوستانش که سرایدار یک ساختمان نیمه‌کاره است، رفته و در این ساختمان مخفی شده است. دوشنبه‌شب گذشته، تیم‌های عملیاتی راهی این محل شدند و باغبان سابق را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

لباس نو خریدن داریوش مهرجویی

مظنون اصلی جنایت در حالی دستگیر شد که یک دست لباس نو بر تن داشت؛ لباسی که معلوم بود به تازگی خریداری شده است. این مسئله مشکوک بود و احتمال می‌رفت که وی پس از جنایت لباس‌های خونی‌اش را دور انداخته و لباسی نو خریده است. در این شرایط وی به اداره آگاهی منتقل و تحقیقات از او آغاز شد. در بازجویی از این مرد بود که ۲مظنون دیگر هم شناسایی شدند که احتمال داشت با وی همدست باشند. یکی از آنها برادر باغبان جوان بود و دیگری، مردی بود که در شهرک زیبادشت کار می‌کرد. به این ترتیب تیم‌های ویژه پلیس راهی ماموریت‌های جدید شدند و در جریان عملیات ضربتی، موفق شدند برادر باغبان و مظنون دیگر را هم دستگیر کنند.

همه اینها باعث شده بود که از آنها کینه به دل بگیرم. در نهایت نیز وقتی دیدم حاضر نیستند پولم را بدهند، نقشه قتل‌شان را کشیدم

داریوش مهرجویی / اطلاعات انکارنشدنی

باغبان جوان در جریان تحقیقات مدعی بود که بی‌گناه است و هیچ نقشی در جنایت ندارد؛ این در حالی بود که بررسی‌های تخصصی ازجمله تحلیل آثار به‌جامانده از قاتلان در صحنه جنایت در آزمایشگاه جنایی نشان می‌داد که وی به‌احتمال زیاد یکی از قاتلان است. با این حال، پلیس برای به‌دست آوردن شواهد بیشتر، به تحقیقات خود ادامه داد.

مأموران که بررسی‌های خود را در چند شاخه پیش می‌بردند، در تحقیق از دوستان باغبان جوان به اطلاعات مهمی دست یافتند. آنها می‌گفتند که این مرد پس از اینکه از زندان آزاد شد، از خانواده مهرجویی کینه به دل داشت و چندبار نزد دوستانش گفته بود که یا پولش(۳۰میلیون تومان) را از این خانواده می‌گیرد یا اینکه بلایی بر سر آنها می‌آورد. از سوی دیگر معلوم شد که باغبان جوان درست یک روز پس از آنکه مهرجویی و وحیده محمدی‌فر به قتل رسیدند، اقدام به خرید یک دست لباس نو کرده بود. همچنین متهم در بازجویی‌ها مدعی شده بود که حدود ۲سال است که پایش را در شهرک زیبادشت نگذاشته است؛ حال آنکه تحقیقات نشان می‌داد که در ماه‌های اخیر بارها به این شهرک رفت‌وآمد داشته است.

اعتراف قاتل داریوش مهرجویی

شواهدی که از سوی پلیس به‌دست آمده، جای هیچ شکی باقی نمی‌گذاشت که باغبان سابق مهرجویی، عامل اصلی جنایت است. در این شرایط تحقیقات از وی ادامه یافت تا اینکه ساعت ۳بامداد پنجشنبه لب به اعتراف گشود و اسرار جنایت را فاش کرد. او گفت: بعد از اینکه با شکایت خانواده مهرجویی دستگیر شدم، از آنها کینه به دل گرفتم. آنها به‌خاطر یک جاروبرقی از من نگذشتند و وقتی آزاد شدم، سراغشان رفتم و خواستم ۳۰میلیون تومان که از آنها طلب داشتم را بدهند، اما انکار کردند. من در زمانی که برای آنها کار می‌کردم، ۳۰میلیون تومان طلبکار شده بودم، اما آنها حاضر نبودند این مبلغ را پرداخت کنند و می‌گفتند که هیچ بدهی‌ای به من ندارند.

همه اینها باعث شده بود که از آنها کینه به دل بگیرم. در نهایت نیز وقتی دیدم حاضر نیستند پولم را بدهند، نقشه قتل‌شان را کشیدم. شب حادثه به همراه برادرم که سرایدار یکی از ویلاها در شهرک است و ۲دوست دیگرم که آنها هم در شهرک کار می‌کنند، راهی ویلای مهرجویی شدیم. وقتی  در را باز کرد، من به او حمله کردم و با چوب زدمش. برادرم و دوستم هم به اتاق رفتند و همسرش را گرفتند. ابتدا برادرم دستان همسر مهرجویی را گرفت و دوستم با چاقو به او ضربه زد و وقتی بی‌حال شد برادرم هم با چاقو به جان او افتاد. من هم مهرجویی را با چاقو زدم و بعد به اتاق رفتم و وقتی مطمئن شدیم هردویشان مرده‌اند، النگوها و طلاهای همسر مهرجویی، موبایل و اموال دیگر را سرقت و آنجا را ترک کردیم. پس از جنایت، من به خانه‌ام رفتم و چون لباسم خونی شده بود، آن را دور انداختم و یک دست لباس نو خریدم. طلاها، اموال مسروقه و چاقو را هم به دوستم که در شهرک کار می‌کرد دادم تا نگه دارد. بقیه هم هر کدام به خانه‌هایشان رفتند.

داریوش مهرجویی / دستگیری متهم چهارم

با اعترافات هولناک باغبان جوان، مأموران راهی مخفیگاه چهارمین متهم که النگوها، چاقو و اموال مسروقه در اختیار او بود، شدند و این مرد نیز دستگیر شد. با دستگیری متهمان و کشف اموال مسروقه، معمای قتل هولناک داریوش مهرجویی و وحیده‌ محمدی‌فر فاش شد و بعدازظهر پنجشنبه، متهمان تحت تدابیر شدید امنیتی به شهرک زیبادشت، جایی که کارگردان محبوب کشورمان و همسرش قربانی جنایتی هولناک شده بودند، منتقل و در برابر دادستان و کارآگاهان جنایی صحنه قتل را بازسازی کردند و به تشریح جزئیات آن شب شوم پرداختند.

منبع: همشهری

قاتل داریوش مهرجویی دستگیر شد

IMG_20231019_213755

دقایقی پیش قاتل داریوش مهرجویی و همسرش توسط ماموران پلیس دستگیر شد.

بر اساس این گزارش، داریوش مهرجویی و همسرش در تاریخ 22 مهر در ویلای شخصی خود در کرج به قتل رسیدند. بر اساس اعلام سردار منتظرالمهدی سخنگوی فراجا متاسفانه در ویلای مرحوم مهرجویی دوربین مداربسته موجود نبوده است، دوربین‌های ورودی شهرک از قبل‌تر خراب بوده است و دوربین‌هایی که منتج به این مجموعه می‌شده است توسط کارآگاهان تخلیه شده است.

در ماموریت دستگیری قاتل یا قاتلان این هنرمند برای نخستین بار از سگ‌های ویژه کشف قتل استفاده شد تا رد زنی‌هایی را براساس رد خون مقتولین در مسیر فرار قاتلان پیدا کنند, همچنین بالغ بر 4 هزار خط تلفن مورد رصد قرار گرفته است.

صحبت های مهم همسر داریوش مهرجویی 2 روز قبل از قتل

یک منبع آگاه می‌گوید: «باغبان خانه ، دیروز به همراه چند نفر دیگر دستگیر شده است.»

روزنامه اعتماد نوشت:  مرحومه وحیده محمدی‌فر در گفت‌وگوی روز پنجشنبه (دو روز قبل از قتل) به «اعتماد» گفت: «قبلا خودمان «باغبانی» داشتیم که از ما سرقت کرد. بعدا متوجه شدیم که هم باغبان ما بوده و هم باغبان همسایه کناری ما. او را تحویل پلیس دادیم، اما همسایه کناری ما باغبان را بخشید و او آزاد شد. با توجه به اینکه برادر او دزد و همدستش هم بود به ما اطلاع دادند که باید او را پیدا کنیم و تحویل پلیس بدهیم. برادر باغبان ما در این شهرک کار می‌کند چرا باید خیلی راحت برای خودش آزاد باشد. ما اینجا از دست این افراد خیلی مصیبت کشیدیم، اما در مورد سنتور و یک‌سری وسایلی که فقط یک هنرمند ارزش آن را می‌تواند درک کند، باید گفت که به سرقت رفته و سرقت هم کار خودی بوده است. البته وکیل‌مان آقای سروری پیگیر آن است، اما قرار شده ما به طرف نگوییم تا از او بازجویی کنند.»

بازداشتی‌های پرونده قتل مهرجویی‌ به 10 نفر رسید

ایرنا|سخنگوی فراجا اعلام کرد که تعداد مظنونان بازداشت شده پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش به ده نفر نفر رسید.

سردار منتظرالمهدی با حضور در صحنه جرم گفت: کارآگاهان در ادامه اقدامات و ارتباطات فنی در سه حوزه اطلاعاتی، آزمایشگاهی و میدانی هفت نفر از مظنونان پرونده را طی عملیات‌های جداگانه تا پاسی از شب گذشته در نقاط مختلف کشور دستگیر کردند.

داریوش مهرجویی

به گفته او، در این زمینه ابعاد تازه‌ای از فرایند کشف ایجاد شد.کماکان تحقیقات به صورت جدی در حال انجام است. شواهد و قرائن حکایت از ا خبار امیدوارکننده در قطعیت در کشف جرم را دارد.

وکیل داریوش مهرجویی: احتمالا قاتل آشنا بوده است

جام جم|وکیل داریوش مهرجویی اظهارداشت: زمانی که خانواده مهرجویی در سفر فرانسه بودند، یکی از بستگانشان از خانه مراقبت می کرد. آنها بعد از بازگشت متوجه نبود دو سنتور در خانه شده و جمعه با آن آشنا در خانه مهرجویی قرار گذاشتم که نیامد. وقتی خانم محمدی‌فر ماجرای ورود مرد مهاجم را تعریف کرد گفتم بهتر است از این خانه بروید یا نگهبان استخدام کنید که قبول کردند به تهران بروند. اسناد و مدارک داخل گاوصندوق را خانم محمدی فر نزد یکی از بستگانش سپرده بود. لازم به ذکر است که آثار ورود به زور، قاتل یا قاتلان به خانه مرحوم مهرجویی دیده نشده است.

بنا به گفته این وکیل، داریوش مهرجویی روز جمعه به وکیلش گفته بود به خاطر اینکه آن خانه دیگر امنیت ندارد ، قصد دارد هفته بعد این خانه را ترک کند و برای ادامه زندگی به تهران برود اما قبل از اسباب کشی به قتل رسید .

داریوش مهرجویی

سخنگوی فراجا:کارگاهان به سرنخ های جدیدی رسیدند؛ ۲ مظنون تا ساعاتی دیگر دستگیر می شوند

گام‌های جدید کارآگاهان جنایی برای رازگشایی از قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر

پلیس در تحقیقات گسترده خود به اطلاعاتی دست یافته که آنها را به عاملان قتل داریوش مهرجویی و همسرش نزدیک کرده است.

تیم ویژه‌ای از کارآگاهان زبده از تهران و کرج به صورت گروهی درباره پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر تحقیق می‌کنند و دادستانی کل کشور نیز بر این پرونده نظارت دارد. همچنین یک تیم از کارشناسان زبده از همان ساعات اولیه به دستور دادستان کل کشور در کرج مستقر شدند. این تیم سرنخ‌های مهم و تازه‌ای به دست آورده‌اند که آنها را به رازگشایی از این جنایت امیدوارتر کرده است.

اطلاعات به‌دست‌آمده نشان می‌دهد نقطه‌زنی خطوط موبایل در منطقه انجام گرفته و سگ‌های پلیس رد خون را پیدا کرده‌اند و کارآگاهان را به سرنخ‌های مهمی رسانده است. این در حالی است که دوربین‌های مداربسته که از باغ همسایه به دست پلیس رسیده نیز در دست آنالیز است.

این در حالی است که سخنگوی پلیس نیز اعلام کرد تعداد بازداشتی‌ها در قتل داریوش مهرجویی و همسرش به هفت تن رسیده و دستگیری عاملان اصلی قتل قریب‌الوقوع است.

در حال حاضر خانه داریوش مهرجویی از سوی مقامات قضایی پلمب شده و کسی بدون اجازه قضایی اجازه ورود به آن را ندارد. همچنین همه نشانه‌ها و ردهای باقی‌مانده از صحنه جمع‌آوری شده است. وضعیت شهرک کاملاً حفاظت‌شده است و به‌جز ساکنان و کسانی که مقامات قضایی اجازه ورود می‌دهند، فرد دیگری اجازه ورود ندارد.

همچنین گفته می‌شود خانواده داریوش مهرجویی در شوک شدیدی به سر می‌برند. دختر کوچکش مونا که اجساد پدر و مادرش را کشف کرده به‌شدت شوکه است و وضعیت روحی بسیار بدی دارد. فرزندان دیگر مهرجویی نیز حال خوبی ندارند و به گفته وکیل خانواده در شوک هستند.

بر اساس شنیده‌های خبرنگار جنایی، داریوش مهرجویی وصیت‌نامه‌ای دارد که نزد یکی از معتمدین اوست و این موضوع به اطلاع خانواده مهرجویی رسیده است.

هفت مظنون در این پرونده بازجویی شده‌اند و بر اساس گفته پلیس اطلاعات مهمی از آنها به دست آمده است. یکی از این مظنونان فردی است که در نبود داریوش مهرجویی و خانواده از باغ آنها مراقبت می‌کرد و خانواده مهرجویی با او به اختلاف برخورده بودند.

داریوش مهرجویی و همسر و دخترش در باغی در زیبادشت زندگی می‌کردند، جایی که قتل اتفاق افتاده است. بر اساس گفته یکی از نزدیکان داریوش مهرجویی، آنها از وکیل خود خواسته بودند که در تهران برایشان خانه‌ای اجاره کند و قرار بود این اتفاق در همین هفته بیفتد که متاسفانه دو روز بعد از این تصمیم آنها به قتل رسیدند

جدیدترین ویدیو از منزل داریوش مهرجویی

ویدیویی جدید از منزل داریوش مهرجویی در فضای مجازی منتشر شد که در زیر می‌بینید. 

به داریوش مهرجویی و همسرش قبل از قتل تجاوز شده بود؟

طبق گزارش پزشکی قانونی فرضیه‌ها درمورد تجاوز در مورد هر ۲ نفر از مقتولین منتفی است.

در حالی که برخی ها در فضای مجازی در مورد پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش شایعه تجاوز را مطرح کرده بودند این خبر از سوی مقامات قضایی تکذیب شد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از میزان؛ حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز: گزارش پزشکی قانونی درمورد قتل داریوش مهرجویی و همسرش تهیه شده است.

براساس گزارش پزشکی قانونی پس از انجام کالبدگشایی علت فوت مرحوم مهرجویی و همسرش خونریزی شدید به دلیل جراحات وارده به واسطه برخورد چاقو یا جسم برنده و نوک تیز به بدن اعلام شده است.

ضرباتی با چوب و یا جسم سخت نیز به سر مرحوم مهرجویی برخورد کرده که منجر به شکستگی سر نشده و علت فوت نبوده است.

طبق گزارش پزشکی قانونی فرضیه‌ها درمورد تجاوز در مورد هر ۲ نفر از مقتولین منتفی است.

داریوش مهرجویی

دستورات قضایی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل این جنایت در سریع‌ترین زمان ممکن به مقامات قضایی و انتظامی استان البرز  صادر شده و تاکید می‌شود از هرگونه گمانه‌زنی در خصوص مسبب یا مسببین این جنایت تا زمان روشن شدن ابعاد پرونده خودداری شود.

اعتمادآنلاین نوشت: تحقیقات ابتدایی نشان می‌دهد عاملان جنایت ابتدا داریوش مهرجویی را کشته و سپس همسر او را به قتل رسانده‌اند.

تحقیقات درباره قتل داریوش مهرجویی و همسرش در حالی ادامه دارد که به نظر می رسد عاملان جنایت ابتدا این کارگردان و سپس همسرش را کشته‌اند.

به گزارش سایت جنایی برخی شواهد نشان می دهد ابتدا داریوش مهرجویی به قتل رسیده و سپس عاملان قتل با همسر وی درگیر شده و او را به قتل رسانده اند.

جزئیات به دست آمده توسط خبرنگار ما نشان می دهد، دختر داریوش مهرجویی شب گذشته سرکلاس آموزشی حضور داشت و از ساعت ۸ و نیم شب به صورت پیامکی با پدرش در ارتباط بود. این پیامک ها تا ساعت ۱۰ شب ادامه داشت. این دختر نوجوان به بازپرس گفته من از پدرم پرسیدم شام چی داریم که پدر گفت: آش دوغ داریم.

وقتی دختر نوجوان داریوش مهرجویی به مقابل خانه رسید، متوجه وضعیت غیرعادی شد. او با یکی از اقوامش در مهرشهر کرج تماس گرفته و به او گفته می ترسد به تنهایی وارد خانه شود. در این مدت این دختر با پدر و مادرش تماس گرفته که کسی پاسخگوی تلفن نبوده است. در نهایت دختر نوجوان به پیشنهاد فامیلی که با او تماس گرفته صبر می کند که فامیلش برسد و سپس با هم وارد خانه می شوند.

داریوش مهرجویی

وقتی دختر نوجوان و فامیلش وارد خانه می شوند جسد داریوش مهرجویی و همسرش را پیدا می کنند و با پلیس تماس می گیرند. وضعیت دلخراش اجساد نشان می داد آنها احتمالا ابتدا غافلگیر شده اند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده وضعیت اجساد نشان می داد ابتدا داریوش مهرجویی به قتل رسیده است. عاملان قتل با چوب که به نظر می رسد مربوط به درخت آلبالو است به سر او کوبیده شده لکه های خون روی این چوب دیده شده است. بعد از اینکه داریوش مهرجویی گیج شده شاهرگ او را قطع کرده و جسدش را مقابل آشپزخانه رها کرده اند.

داریوش+مهرجویی (1)

جسد همسرش وحیده محمدی فر در یکی از اتاق خواب ها پیدا شده است. گلوی او هم بریده شده اما آثار برجای مانده روی بدن این زن نشان می دهد او با عاملان قتل درگیر شده و شکستگی هایی نیز روی دست و پای او وجود داشته است.

احتمال داده می شود او با صدای درگیری که عاملان قتل با شوهرش داشته اند هوشیار شده و حالت تدافعی به خود گرفته است.

همچنین وضعیت خانه بعد از حضور ماموران در خانه نشان می داد احتمالا زمانی که دختر نوجوان به خانه رسیده احتمالا عاملان قتل درخانه بودند چرا که اولا او تا ساعت ۱۰ با پدرش پیامکی تماس داشته و قتل بعد از این ساعت رخ داده و دوم اینکه وضعیت جسدها و خانه نشان می داد که قتل ها بسیار تازه اتفاق افتاده است.

گفته می شود دختر نوجوان به شدت شوکه شده و فعلا نزد یکی از اقوام خود است.

آنطور که خبرنگار جنایی مشاهده کرده است ، خانه داریوش مهرجویی در یک شهرک بزرگ که خانه ها همگی باغ ویلا هستند قرار دارد. باغ داریوش مهرجویی حدود دو هزار متر مربع است که بنایی ۲۰۰ متری در آن ساخته شده و سه اتاق خواب دارد. اهالی گفته اند که به دلیل باغ ویلا بودن خانه ها و امنیتی بسیار عالی که این شهرک داشته هیچ وقت در ورودی باغ ها بسته نبوده و همه اهالی در ورودی را باز می گذاشته اند. شهرک محافظت می‌شود و نگهبان دارد. پشت خانه باغ داریوش مهرجویی یک زمین بایر است که به نظر می رسد عاملان قتل از آنجا وارد شده اند. همچنین دو دوربین مداربسته در باغ مجاور وجود دارد که پلیس دوربین ها را ضبط و برای تجزیه و تحلیل با خود برده است.

خانه داریوش مهرجویی آخرین خانه شهرک ویلایی است و بعد از آن دیگر خانه ای وجود ندارد./ خبرآنلاین

واکنش رضا رشیدپور به قتل هولناک داریوش مهرجویی

رضا رشیدپور (مجری) با انتشار یک استوری در اینستاگرام نسبت به قتل داریوش مهرجویی و همسرش واکنش نشان داد و با یک بیت از آهنگ محسن چاووشی حس و حال خودش را نسبت به این موضوع نشان داد.

رضا رشیدپور با انتشار یک شعر به قتل داریوش مهرجویی واکنش نشان داد.

به گزارش فرارو؛ رضا رشیدپور (مجری) با انتشار یک استوری در اینستاگرام نسبت به قتل داریوش مهرجویی و همسرش واکنش نشان داد و با یک بیت از آهنگ محسن چاووشی حس و حال خودش را نسبت به این موضوع نشان داد.

در ساعات پایانی شنبه‌شب گذشته داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی‌اش واقع در زیبادشت مشکین آباد به قتل رسیده‌اند.

داریوش مهرجویی

جزئیات جدید قتل مهرجویی و همسرش از زبان دادگستری استان البرز

رئیس کل دادگستری استان البرز: طبق اظهارات مونا مهرجویی، پدرش حدود ساعت ۲۰:۵۰ روز شنبه مورخ ۲۲مهرماه به وی که در جهانشهر کرج بوده پیام می‌دهد که برای شام به منزل بیاید.

دختر مرحوم مهرجویی حدود ۲۲:۲۵ به منزل پدرش می‌رسد و ابتدا زنگ منزل را می‌زند و با توجه به اینکه کسی جواب نمی‌دهد با کلید در را باز و وارد منزل می‌شود.

مونا مهرجویی مشاهده می‌کند که پدر و مادرش با ضربات چاقو یا جسم برنده دیگر به نواحی گردن به قتل رسیده‌اند.

دادستان فردیس به همراه بازپرس ویژه قتل و تیم ویژه بررسی صحنه جرم در محل قتل حاضر شدند.

دستورات لازم برای شناسایی و بازداشت متهمان را به پلیس آگاهی استان البرز صادر شده است./ایسنا 

داریوش مهرجویی

توضیحات پلیس درباره قتل داریوش مهرجویی و همسرش

فرمانده انتظامی استان البرز جزئیاتی از قتل داریوش مهرجویی و همسرش را تشریح کرد.سردار حمید هداوند در این‌باره گفت: این حادثه در ساعات پایانی شنبه‌شب از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده شد که با حضور ماموران پلیس در محل مشاهده شد که داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی‌اش واقع در زیبادشت مشکین آباد به قتل رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه این حادثه از سوی دختر مرحوم مهرجویی به پلیس اطلاع داده شد، گفت: تیم‌های تخصصی پلیس آگاهی در محل حاضر شده و تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند.

هداوند درباره اینکه گفته می‌شود سر مرحوم مهرجویی بریده شده است، به ایسنا گفت: این حادثه به علت نامعلوم توسط فرد یا افراد ناشناس رخ داده و هنوز انگیزه قتل مشخص نیست. شواهد حاکی از آن است که این قتل بر اثر جراحت ناشی از ضربات سلاح سرد از ناحیه گردن و اعضای بدن انجام شده است.

داریوش مهرجویی

به گفته فرمانده انتظامی استان البرز جزئیات این پرونده با حضور تیم تخصصی پلیس تحت پیگیری است

متاسفانه اطلاعات زیادی از خانواده ایشان در دسترس نمی باشد. اما در برخی از مصاحبه هایش آقای مهرجویی در ارتباط با پدر، مادر و حتی مادربزرگ شان سخن گفته اند.

داریوش مهرجویی در مصاحبه ای می‌گوید که مادربزرگش فردی بسیار‌ مومن بوده و او نیز تحت تاثیر فضای روحانی وی قرار می گرفت و در آن دوران نماز و روزه خود را کامل انجام می داده است.

این هنرمند پر آوازه در دوران جوانی بسیار به موسیقی علاقمند بود. حتی برای مدتی نیز در کلاس های آموزش موسیقی نزد آقای زندی شرکت می کرد.

سپس نزد پدر خود به نواختن سنتور پرداخت و با موسیقی غرب آشنا شد.او سپس شروع به نواختن‌ پیانو و نوشتن نوت هایی برای پیانو کرد.

داریوش مهرجویی در ۱۷ سالگی به سینما علاقمند شد و برای بهتر درک کردن فیلم های بین المللی روز به روز زبان انگلیسی خود را تقویت می کرد.

او ابتدا به طور مقدماتی زبان انگلیسی را در ایران آموخت و بعد حدود یک سال در یکی از هتل های بین المللی در آتلانتیک مدیر شد.

داریوش مهرجویی

"حسین فاضلی هریکندی" روز یکشنبه اظهار کرد : روز گذشته قتل داریوش مهرجویی فیلمساز، نویسنده و کارگردان به همراه همسرش خانم وحیده محمدی فر در ویلای شخصی واقع در زیبادشت فردیس رخ داد.

وی اضافه کرد: طبق اظهارات مونا مهرجویی، پدرش حدود ساعت ۲۰:۵۰ روز شنبه مورخ ۲۲مهرماه به وی که در جهانشهر کرج بود پیام می‌دهد که برای شام به منزل بیاید.

فاضلی هریکندی گفت: دختر مرحوم مهرجویی حدود ۲۲:۲۵ به منزل پدرش می رسد و ابتدا زنگ منزل را می‌زند و با توجه به اینکه کسی جواب نمی‌دهد با کلید در را باز و وارد منزل می‌شود و مشاهده می‌کند که پدر و مادرش با ضربات چاقو یا جسم برنده به نواحی گردن به قتل رسیده‌اند.

رییس دادگستری البرز افزود: با توجه به تماس دختر مقتولان با پلیس، موضوع به اطلاع بازپرس ویژه قتل می‌رسد.

به گفته وی، با صدور دستور قضایی، بلافاصله دادستان فردیس به همراه بازپرس ویژه قتل و تیم ویژه بررسی صحنه جرم در محل قتل حاضر شدند.

فاضلی هریکندی بیان کرد: همچنین به بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب فردیس، دستورات قضایی لازم جهت بررسی موضوع و شناسایی و بازداشت متهمان را به پلیس آگاهی استان البرز صادر شده است.

داریوش مهرجویی متولد سال ۱۳۱۸ و از کارگردان‌های نامدار سینمای ایران است که فیلم‌های مطرحی همچون هامون، دایره مینا، گاو، اجاره‌نشین‌ها، سارا، پری، لیلا، مهمان مامان و سنتوری را ساخته است.

داریوش مهرجویی

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی