وام بانکی | وام بانکی جدید | شرایط دریافت وام بانکی

دریافت وام بانکی 100 میلیون تومانی بدون ضامن | وام بانکی با بازپرداخت طولانی مدت برای همه

اگر می‌خواهید خودرو بخرید اما پول کافی ندارید، می‌توانید معادل ۸۰ درصد بهای خودرو از بانک سامان وام دریافت کنید.

دریافت وام بانکی 100 میلیون تومانی بدون ضامن | وام بانکی با بازپرداخت طولانی مدت برای همه
کدخبر : 3945
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

وام بانکی و دریافت آن شرایط متفاوتی دارد . وام بانکی مجموعه ای از وام های مختلف را شامل میشود . وام بانکی شامل وام ازدواج، وام تسهیلات مسکن، وام اجاره مسکن، وام تعمیرات، وام هایی برای راه اندازی کسب کارهای متفاوت است. وام بانکی بسته به نوع وام و نوع بانک می تواند سودهای متفاوتی داتشته باشد. در ادامه به بررسی این وام بانکی جدید می پردازیم.

دریافت وام بانکی خودرو

 بانک سامان تسهیلاتی تحت عنوان «وام خرید خودرو» به مشتریان خود ارائه می‌دهد. سقف این وام تا ۱۰۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصدی است.  برای بهره‌مندی از تسهیلات خودروی بانک سامان، متقاضی باید بالای ۱۸ سال بوده و سابقه چک برگشتی یا مطالبات غیر جاری در سیستم بانکی کشور نداشته باشد. همچنین، نتیجه ارزیابی اعتباری و اعتبارسنجی توسط بانک باید تایید شود. 

برای دریافت این وام، ضمن داشتن سپرده در بانک، باید حساب شما دارای ۳ تا ۶ ماه گردش حساب باشد. ۱۵٪ از مبلغ وام هم تا زمان تسویه کامل نزد بانک مسدود می‌شود.  نکاتی که برای دریافت وام خرید خودرو باید بدانید  اصل مبایعه‌نامه یا قرارداد خرید خودرو یا سند مالکیت خودرو باید به نام وام گیرنده باشد.  این تسهیلات برای خرید خودروهای تولید داخلی که تولید سال جاری یا حداکثر یک سال ماقبل آن باشد، قابل پرداخت است.  مبلغ وام پرداختی متناسب با توان بازپرداخت مشتری تعیین می‌شود.  نرخ سود تسهیلات یادشده مطابق با نرخ‌های اعلامی از سوی بانک مرکزی است.  برای بازپرداخت این وام هم تا حداکثر تا ۳۶ ماه فرصت دارید.  هزینه‌های جانبی دریافت وام خودرو، حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شامل: حق کارشناسی، کارمزد وام،تشکیل پرونده و … برآورده می‌شود.

شرایط کلی گرفتن وام بانکی  

کل پولی که باید به بانک پرداخت کنید را به درستی محاسبه کنید.     

  قبل از اقدام به گرفتن وام فوری، از شرایط ویژه آن به طور کامل اطلاع کسب کنید.  

     از اینکه چند درصد سود واقعی بهره وام است، اطلاع یابید.  

     مطلع شوید که بازپرداخت وام چند ماهه و با چه مبلغی است. 

 وام بانکی

بانک از چه منابعی بودجه وام را تامین می‌کند؟

بودجه وام‌های مختلف از روش‌های مختلفی تأمین می‌گردد. اما در حالت کلی و در اکثریت مواقع این پول‌های نقد مردم هستند که اشخاص برنامه مشخصی برای آن‌ها ندارند و بانک‌ها با جمع‌کردن این نقدینگی بخشی از آنها را برای اعطای وام به متقاضیان استفاده می‌کنند. علاوه بر این بودجه دولتی، سودهای بانک‌ها و مؤسسات از تجارت‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی که دارند، سودهای وام‌های دیگر، سپرده‌گذاری‌های بلندمدت افراد برای دریافت سود از  بانک و هر روشی که منجر به کسب درآمد برای بانک‌ها شود، از جمله منابع تامین بودجه وام می‌باشند.  بانک‌ها علاوه بر کارهای روتینی که ما شاهد آنها هستیم، در پروژه‌های عمرانی و سایر روش‌های دیگر سرمایه‌گذاری در ایران سرمایه‌گذاری کرده و سود حاصل از این سرمایه‌گذاری‌ها را به چرخه کاری خود انتقال می‌دهند. در برخی موارد هم خود دولت برای تأمین برخی نیازهای واحدهای بزرگ و کسب‌وکارهای مختلف بودجه‌ای برای اعطای وام به آنها در نظر می‌گیرد که از صندوق ذخایر ارزی دولت برداشت و بعد از بازپرداخت آن‌ها، دوباره به محل خود بازگردانده می‌شوند. 

 وام بانکی

شرایط ضمانت وام بانکی 

        ضامن باید فرد معتبری باشد و گردش مالی مناسبی داشته باشد.  

     با توجه به نوع بانک، بیشتر بانک‌ها بازنشستگان را به عنوان ضامن می‌پذیرند.   

    ضامن می‌تواند کارمند دولت به‌صورت رسمی یا قراردادی باشد.

       فرد دارای پروانه کسب می‌تواند ضامن شود مشروط بر این‌که فعالیت اقتصادی داشته باشد.  

     ضامن باید فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوق خود را به بانک ارائه دهد. 

      در صورتی‌که دریافت کننده بانک خودش کارمند رسمی یا قراردادی بوده می‌تواند با ارائه گواهی کسر از حقوق وام دریافت کند و دیگر نیاز به معرفی ضامن نیست. 

      وام گیرنده و ضامن باید در بانکی که قرار است وام دهد، افتتاح حساب نمایند. 

      متقاضی و ضامن نباید بدهی معوق، چک برگشتی یا تسهیلات سر رسید در سیستم بانکی داشته باشند.

تعداد ضامن های مجاز برای وام بانکی

صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با شرایط انواع وام های بانکی توضیحات جدیدی ارائه کرد.   صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی گفت: همچنین اولویت تسهیلات نیز به بانک‌ها اعلام می‌شود، مثلا در تسهیلات خرد، تسهیلات ازدواج و فرزندآوری اولویت دارد که به بانک‌ها ابلاغ شده است. اوایل امسال بسته تسهیلات خرد را به شبکه بانکی ابلاغ کردیم. وثایق و تضامین بانکی به قدری تسهیل شده است که اگر مشتری خوش حساب باشد و رتبه اعتباری مناسب داشته باشد صرفا با یک قرارداد یا نهایتا یک ضامن هم بتواند تسهیلات را دریافت کند.  صالح آبادی تاکید کرد که اگر بانکی برای پرداخت تسهیلات بیش از یک ضامن معتبر درخواست کند، خلاف قانون بودجه امسال عمل کرده است. جزئیات تسهیلات پرداختی به دانش‌بنیان‌ها  وی مانده تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان تا پایان تیرماه را ۷۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد بیشتر شده است. همچنین، به ۱۷۱۵ شرکت دانش بنیان تسهیلات (۲۷ هزار میلیارد تومان) پرداخت شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل بیش از ۸۰ درصد رشد داشته است. میزان تسهیلات پرداختی ازدواج و فرزندآوری   رئیس کل بانک مرکزی درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری بیان کرد: از ابتدای سال تا پایان تیرماه ۳۴۳ هزار فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۴۷ هزار میلیارد تومان در کشور پرداخت شده است. تسهیلات فرزندآوری نیز ۲۴۱ هزار فقره به مبلغ ۹۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده که روند بسیار خوبی است.  صالح‌آبادی با اشاره ارز توافقی گفت: حجم معاملات ارز توافقی به طور قابل توجهی درحال افزایش و تعمیق است به گونه‌ای که امروز در بازار اثرگذار است. امروز ارز توافقی در بازار ارز کشور آرامش ایجاد کرده و عرضه ارز همواره بیشتر از تقاضا شده است.  وی افزود: امروز در مسیر حکمرانی ریال و شفافیت حداکثری حرکت می‌کنیم که در جلوگیری از فرارهای مالیاتی و پولشویی بسیار اثرگذار است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان