هشدار جدی و مهم پلیس به این افراد | مراقب باشید

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد که خرید و فروش خودروها با پلاک گذرموقت غیرقانونی است.

هشدار جدی و مهم پلیس به این افراد | مراقب باشید
کدخبر : 19036
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

سرهنگ فیروز کشیر با اشاره به شرایط پلاک وسایل نقلیه گفت: پلاک قطعه‌ای فلزی در ابعاد مختلف است که روی آن اعداد و حروف مختلف نوشته شده و در واقع هویت وسایل نقلیه محسوب می‌شود. 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تاریخچه استفاده از پلاک‌ها ادامه داد: استفاده از پلاک ها به سال ۱۲۹۸ باز می‌گردد که در ابتدا روی گاری ها نصب شد و از سال ۱۳۰۵ به بعد روی خودروها نیز نصب شد. 

وی با اشاره به رنگ پلاک‌های ملی افزود: پلاک‌های سبز رنگ مربوط به نیروهای پلیس و سپاه پاسداران است. همچنین پلاک‌های قرمز رنگ مربوط به خودروهای دولتی است. پلاک های زرد رنگ متعلق به تاکسی‌ها و خودروهای راهداری و ساخت و ساز هستند.

در پی انتساب جملاتی پیرامون اجرای طرح نور۲ به فرمانده فراجا، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس موارد منتشر شده را تکذیب کرد.

پلاک مختص هر فرد است 

وی افزود: پلاک همانند کارت ملی و کارت شناسایی برای وسایل نقلیه است و هر وسیله باید پلاک داشته باشد که مختص خود آن است.همچنین تردد خودروها بدون پلاک، غیرقانونی است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: هر پلاک مختص یک فرد است؛ اگر فردی خودروی خود را بفروشد، این پلاک برای فرد به صورت امانت تا شش ماه نگهداری می‌شود.

پلاک‌های غیرمجاز کدامند؟

کشیر با اشاره به پلاک‌های غیرمجاز گفت: پلاک‌های خارجی و پلاک‌های منسوخ شده غیرمجاز هستند. همچنین تغییر در پلاک‌ها یا پلاک‌های دست نوشته نیز غیرقانونی است و پلیس در صورت مشاهده با آنها برخورد می‌کند. 

وی افزود: بر اساس ماده ۱۹ آئین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد وسایل نقلیه بدون پلاک ممنوع است. همچنین کلیه خودروسازان و مونتاژکاران وسایل نقلیه باید قبل از فروش این وسایل را شماره گذاری کنند. 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت گشتنی نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت گشتنی نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد