خبر خیلی مهم برای سربازان | سربازان با این روش معاف میشوند

خبر مهم برای سربازان | از این طریق معاف شوید

خبر خیلی مهم برای سربازان | سربازان با این روش معاف میشوند
کدخبر : 18950
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

مشمولانی که پدر آن ها بالای ۷۵ سال سن داشته باشد می توانند برای معافیت سربازی اقدام کنند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام رسان‌های داخلی (سروش، ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار در این حوزه مطلع شوند.

معافیت سربازی بدون شک یکی از مهم ترین دغدغه های آقایون است که بعد از مشمول شدن و نزدیک شدن به دوره سربازی به آن فکر میکنند. معافیت انواع مختلفی دارد که بطبع هر نوع آن دارای شرایط بخصوصی است.

انواع معافیت سربازی در ایران

معافیت موقت

نوعی دیگر از معافیت خدمت سربازی وجود دارد که به معافیت موقت مربوط میشود.در معافیت موقت مشمول قبل یا حین خدمت سربازی معاف خواهد شد اما بعد از پایان معافیت موقت باید برای بررسی دوباره مراجعه کند که ممکن است دوباره تمدید شود یا اینکه مشمول کلا از خدمت سربازی معاف شود و در حالت آخر با ابطال معافیت به خدمت سربازی اعزام شود.

معافیت دائم

منظور از معافیت دائم سربازی این است که با استفاده از یکی از روش های موجود در قانون مشمول بتواند قبل یا در حین خدمت سربازی معاف شود.این معافیت به مواردی همچون مدرک تحصیلی ، سن ، بیماری و حتی تاهل و داشتن فرزند مربوط میشود.

معافیت سربازی پزشکی

معافیت های پزشکی مربوط به بیماری هایی میشود که مشمول را ناتوان کرده است و در واقع از شرایط عادی زندگی دور میکند.تقریبا هر بیماری ای که فکرش را بکنید در ۱۷ بخش و بیش از ۳۰۰ بند توسط نظام وظیفه تدوین شده است که بر اساس آن میتوان معافیت گرفت.

در معافیت پزشکی شرایط سنی یا غیبت سربازی وجود ندارد اما یکی از مهم ترین شرایطی که برای صدور معافیت در نظر گرفته میشود مدرک تحصیلی است.پس هر چقدر مدرک تحصیلی بالاتر باشد امکان معافیت کمتر خواهد شد همچنین در اکثر بیماری ها نمیشود در حین تحصیل برای معافیت سربازی اقدام کرد.

معافیت سربازی کفالت

هنگامی که والدین فردی به دلایل مختلف توانایی سرپرستی خانواده را نداشته باشند و یا طلاق گرفته باشند،در این شرایط، فرد می‌تواند کفالت پدر یا مادر خود را بگیرد. شایان ذکر است که گرفتن کفالت صرفاً به والدین محدود نمی‌شود و فرد می‌تواند کفالت برادر، خواهر، مادربزرگ و پدر بزرگ خود را که هر کدام قوانین مشخصی دارند بگیرد.

وی تاکید کرد: ملاک عمل برای رسیدگی به درخواست‌های سربازان وظیفه، شامل دریافت سند رسمی ازدواج و شناسنامه پدر و تاییدیه ثبت احوال است.

سردار مهری توضیح داد: سازمان وظیفه عمومی پس از بررسی و تأیید شرایط سربازان ترخیص شده، کارت معافیت را صادر و در صورت عدم احراز شرایط، فرد به یگان خدمت معرفی می‌شود.

به نقل از اقتصاد آنلاین، وی افزود: کارکنان وظیفه متأهل حین خدمت که واجد شرایط معافیت نیستند، می‌توانند علاوه بر دو ماه کسر خدمت تأهل، برای فرزند اول از سه ماه کسر خدمت، برای فرزند دوم از چهار ماه و برای فرزند سوم از پنج ماه کسر خدمت بهره‌مند شوند.

منبع:کاماپرس

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت گشتنی نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت گشتنی نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد