تست شخصیت شناسی | تست شخصیت شناسی و روانشناسی

تست شخصیت شناسی| اول زن جوان را دیدی یا پیر؟ | حقایق غیرمنتظره ای را می فهمی!

آنچه در ابتدا در این عکس می بینید حقایق غیرمنتظره ای را در مورد شخصیت شما آشکار می کند.

 تست شخصیت شناسی| اول زن جوان را دیدی یا پیر؟ | حقایق غیرمنتظره ای را می فهمی!
کدخبر : 17264
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار: عرفان پارسا

توهمات نوری مثل قدیم این روزها محبوب هستند، زیرا فقط بر اساس آنچه در ابتدا در آن تصاویر می بینید، می توان شخصیت واقعی شما را رمزگشایی کرد. اگر این حیرت آور نیست، پس چیست؟

با این حال، سعی کنید این توهمات نوری را خیلی جدی نگیرید، زیرا در پایان روز، آنها بینش روانشناختی کاملی در مورد خودتان به شما نمی دهند. این تست‌ها به شما بینشی در مورد اینکه چه کسی هستید به شما می‌دهد، و اگر بخواهید آن را جدی بگیرید، به خوبی به شما کمک خواهند کرد.

اکنون، تنها کاری که باید انجام دهید این است که این توهمات نوری را مرور کنید و ببینید چه چیزی ابتدا توجه شما را جلب می کند. سپس به پایین اسکرول کنید و نتایج را ببینید.

الف. اگر پیرزن را دیدی…

اگر یک خانم مسن را دیدید، پس شما فردی آرام، متین و با قدرت ذهنی بی‌نظیر هستید که می‌داند حتی سخت‌ترین مشکلات را چگونه حل کند. شما همچنین فردی بسیار با اعتماد به نفس و کاریزماتیک هستید که قدرت، خرد و اطمینان از خود ساطع می کند، به همین دلیل دیگران همیشه برای مشاوره و کمک به شما نگاه می کنند.

ب. اگر زن جوان را دیدی…

اگر زن جوانی را دیدی، پس اعصاب پولادین داری و چیزی در زندگی نیست که بتواند شما را عصبی کند. شما به سختی ناامید می شوید، و مهم نیست که چه اتفاقی می افتد، با قدرت شروع می کنید. شما یک کمال گرا به دنیا آمده اید، که همیشه می خواهد بهترین پای خود را به جلو بگذارد. دوستان شما برای شما اهمیت زیادی دارند و کاری وجود ندارد که برای آنها انجام ندهید.

فایده انجام تست شخصیت شناسی یا آزمون شخصیت شناسی چیست؟

آیا نتیجه تست شخصیت شناسی معتبر است؟ روان‌شناس با انجام آزمون شخصیت شناسی به چه نتایجی می‌رسد؟ اینها سؤالاتی است که افراد هنگام مراجعه به روانشناس و پیشنهاد انجام تست شخصیت‌شناسی می‌پرسد.

روان‌شناسان و روانپزشکان هم مانند هر پزشک دیگری برای رسیدن به بهترین نتیجه و درک رفتار و افکار بیمار باید ارزیابی‌هایی را انجام دهند. یکی از راه‌های تشخیص بیماری و انتخاب بهترین درمان انجام تست روان‌شناسی است. اگر تصور می‌کنید دچار بیماری فکری شده‌اید و عملکرد شما تحت افکار خاصی مختل شده است و یا در مشکلات و تصمیم‌گیری‌های زندگی نیاز به کمک تخصصی دارید، حتماً با یک دکتر روانشناس مجرب و ماهر مشورت کنید.

در وب‌سایت دکترتو می‌توانید لیستی از بهترین روان‌شناسان کشور را ببینید. علاوه بر مشاوره تلفنی و آنلاین، با استفاده از سامانه نوبت‌دهی غیرحضوری هم می‌توانید نسبت به تعیین وقت ویزیت از روانشناس مورد نظرتان اقدام کنید.

ارزیابی روان شناختی چیست؟

ارزیابی روان‌شناختی مجموعه‌ای از آزمایش‌هایی است که توسط روانشناس انجام می‌شود. روانشناس از این طریق اطلاعاتی در مورد تفکر، احساس، رفتار و واکنش افراد به دست می‌آورد. از این یافته‌ها برای تهیه گزارشی از توانایی‌ها و رفتار افراد استفاده می‌شود. این گزارش‌های روانشناسی مبنایی برای ارائه توصیه‌های درمانی لازم است. شخصیت شناسی یکی از پرمخاطب‌ترین رشته‌های روانشناسی است.

ارزیابی‌ها و گزارش‌های روان‌شناختی در زمینه‌های دیگر هم استفاده می‌شود. به‌عنوان‌مثال جوانان برای برنامه‌ریزی‌های شغلی و فرایند درخواست شغل می‌توانند با استفاده از ارزیابی روان‌شناختی بهترین انتخاب را داشته‌باشند. در سیستم آموزش هم از این تست‌ها برای ارزیابی توانایی یادگیری و پیشرفت درسی دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

روش‌های مورد استفاده در تست شخصیت شناسی عبارت‌اند از:

    مصاحبه

    مشاهده

    ارزیابی کتبی

    مشورت با سایر متخصصان سلامت روان

    آزمون‌های روانشناسی معتبر.

آزمون‌های روانشناسی در زمینه‌های مختلفی استفاده می‌شوند. به‌عنوان‌مثال از تست هوش برای ارزیابی هوش یا استعداد شخص استفاده می‌شود. یکی از آزمون‌های روان‌شناسی تست شخصیت شناسی است. این نوع تست روانشناسی بر بررسی ویژگی‌های شخصیتی افراد تمرکز دارد. روانشناس با این تست درون‌گرا یا برون‌گرا بودن فرد را ارزیابی می‌کند. همچنین نحوه واکنش به موضوعات مختلف در این نوع تست تشخیص داده می‌شود.

تست شخصیت شناسی چیست؟

تست شخصیت شناسی ابزاری برای ارزیابی شخصیت فرد است. در این نوع آزمون‌ها از تکنیک‌هایی برای شناسایی الگوهای صفاتی فرد در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شود. از آزمون شخصیت شناسی می‌توان برای تشخیص بالینی، مداخلات درمانی و پیش‌بینی واکنش افراد در شرایط مختلف استفاده کرد.

شخصیت چیزی است که ما هرروزه به طور غیررسمی آن را در خودمان و بقیه ارزیابی می‌کنیم. زمانی‌که در مورد خود یا دیگران صحبت می‌کنیم، بارها به ویژگی‌های شخصیتی فرد اشاره می‌کنیم. روان‌شناسان هم همین کار را در سطح علمی‌تر و سیستماتیک انجام می‌دهند.

انجام و تفسیر تست‌های روان‌شناسی، تست هوش و تست شخصیت شناسی بر عهده روانشناس است؛ بنابراین برای انجام این تست‌ها بهتر است به روانشناس مراجعه کنید. هرچند این تست‌ها در اینترنت هم زیاد هستند اما اعتباری ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت گشتنی نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت گشتنی نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد