روانشناسی | شخصیت شناسی

روانشناسی | بگو عشقت چه رنگی میپوشه تا شخصیتشو بگم

روانشناسی رنگ:هر رنگ میتواند تأثیرات خاصی بر شما بگذارد، کدام رنگ سبب تقویت روحیه شما میشود!؟

روانشناسی | بگو عشقت چه رنگی میپوشه تا شخصیتشو بگم
کدخبر : 13434
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

تست روانشناسی یک ابزار است که توسط متخصصین روانشناسی برای تعیین و اندازه‌گیری ویژگی‌های شناختی، عاطفی، شخصیتی و رفتاری فرد در نظر گرفته می‌شود. این تست‌ها به صورت مختلف طراحی و اجرا می‌شوند. برخی از این تست‌ها توسط روانشناسان برای تشخیص اختلالات روانی و رفتاری، تحلیل شخصیت و تعیین سطح هوشی و توانایی‌های شناختی شخص استفاده می‌شوند. تست‌های روانشناسی ممکن است شامل پرسشنامه، آزمون‌های شناختی، آزمون‌های عملکردی، و آزمون‌های فیزیولوژیک باشد. این تست‌ها می‌توانند از ابزارهای ساده تا ابزارهای پیشرفته‌تری اعم از تصاویر، ویدئوها، صدا و سایر ابزارهای تشخیصی بهره بگیرند. تست‌های روانشناسی دارای شاخص‌های مختلفی هستند که در مورد هر فرد بررسی می‌شود. برخی از این شاخص‌ها شامل خصوصیات شخصیتی، قابلیت‌های شناختی، عواطف و رفتارهای فردی، اضطراب، استرس و افسردگی و سایر اختلالات روانی و رفتاری است. در نتیجه، تست‌های روانشناسی یک ابزار مهم برای تعیین و اندازه‌گیری ویژگی‌های روانی فرد است، که به کمک آن می‌توان بهبود روانشناسی و رفتار فرد را مدیریت کرد.

نارنجی

اگر رنگ نارنجی را دوست دارید و زیاد از آن استفاده می کنید، می توانید بسیار پرانرژی باشید. این رنگ حتی برای قرص ها نیز استفاده می شود زیرا محرک خوبی است.این رنگ بسیار قدرتمند است و می تواند با یک محیط اجتماعی پر جنب و جوش مرتبط باشد. همچنین رنگ نارنجی هیجان و انرژی می آورد. احتمالاً به همین دلیل است که بسیاری از تیم های ورزشی از آن برای لباس های خود استفاده می کنند.

رنگ قرمز

بله، رنگ قرمز می تواند تداعی هایی با پرخاشگری و تسلط داشته باشد. محققان دریافتند ورزشکارانی که این رنگ را می پوشند 5 درصد بیشتر برنده می شوند. باعث افزایش ضربان قلب و تستوسترون می شود و در نتیجه می تواند عملکرد را بهبود بخشد.

یکی از یافته‌های جالب این است که پیشخدمت‌هایی که یونیفرم قرمز پوشیده‌اند بیشتر از مردان انعام می‌گیرند. مطالعات تایید کردند که این رنگ مردان را جذب می کند. با عشق و علاقه همراه است. بنابراین، اگر دوست دارید مورد توجه قرار بگیرید، رنگ قرمز را امتحان کنید.

سبز

ما سبز را با پول و سبزیجات مرتبط می‌دانیم، اما محققان می‌گویند که شخصیت‌های سبز تیپ‌هایی هستند که در فضای باز هستند و میل به امنیت دارند. رنگ سبز ممکن است با موفقیت همراه باشد. به عنوان یک اثر فیزیکی، باعث ایجاد آرامش و آرامش می شود. همچنین یک رنگ با طراوت است. می تواند با رشد، یادگیری و سلامتی مرتبط باشد.

رنگ بنفش

رنگ بنفش با سلطنت و مراسم سلطنتی همراه است. علاوه بر این، این اثر جادویی و فانتزی را به جا می گذارد. بنفش خلاقیت را تحریک می‌کند و آرامش را به ارمغان می‌آورد، اما در عین حال با حساس و احساسی بودن ارتباط دارد.

سفید

فردی که رنگ سفید را دوست دارد احساس رضایت می خواهد. آنها تمایل دارند در محل کار سازمان یافته، منطقی و جزئیات محور باشند. رنگ سفید را می توان با استقلال در خلق اشیا مرتبط کرد. همچنین می تواند احساس خلوص و سادگی را برانگیزد. شاید به خاطر همین ویژگی ها باشد که برخی شرکت ها دوست دارند از آن استفاده کنند. به عنوان مثال، اپل یک پس زمینه سفید ساده دارد.

مشکی

این رنگ اقتدار است. رنگ مشکی  قوی است و می تواند احساس ظرافت، رسمی و رمز و راز را برانگیزد. از سوی دیگر این رنگ عملی و واقع گرایی خاصی را در جهان منعکس می کند، به همین دلیل است که توسط افرادی که نیاز به پیروی از کد لباس در محل کار خود دارند بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. فردی که به رنگ مشکی علاقه دارد می تواند با کسی که خواهان کنترل و استقلال است همراه شود.

آبی

افرادی که رنگ آبی را دوست دارند می توانند در کارهای خلاقانه ایده آلیست، قابل اعتماد، مستقل و متفکر باشند. آنها تمایل دارند به جزئیات توجه کنند، کمال گرا می شوند و رفتارهای بی عیب و نقصی دارند. کارشناسان می گویند که استخدام کنندگان ممکن است به دنبال نامزدهایی باشند که لباس های آبی را برای موقعیت های پر استرس انتخاب کنند.

زرد

کسی که عاشق رنگ زرد است هوس ماجراجویی دارد. اگر رنگ سفید مربوط به استقلال است، پس زرد مربوط به آزادی است. رنگ می تواند با شوخ طبعی، خودانگیختگی، خوش بینی و اشتیاق همراه باشد. این افراد تمایل دارند خلاق اما تکانشی باشند.

صورتی

رنگ صورتی با کاهش پرخاشگری مرتبط است، بنابراین احتمالاً مجرمی را در کت و شلوار صورتی نمی بینید. این رنگ همچنین به عنوان یک تنظیم کننده خلق و خوی خوب شناخته می شود و باعث می شود که افراد هنگام پوشیدن آن آرام تر به نظر برسند. تداعی های اصلی که صورتی ایجاد می کند عشق، حساسیت، سخاوت و مهربانی است. همچنین، این رنگ می تواند میل به محافظت از فردی را که آن را دوست دارد بیدار کند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت گشتنی نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت گشتنی نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد